Presse-Statement Finanzholding

Berlin - N26 agiert heute bereits als voll lizenzierte Bank in Europa. Eine Einstufung als Finanzholding hätte für N26 keine größeren Auswirkungen. Es ändert sich weder für unsere Kunden noch für unser Geschäftsmodell etwas. Wir sind mit dem Regulator seit längerem dazu im Austausch, kommentieren diese Gespräche aber grundsätzlich nicht. Sobald es offizielle Entscheidungen gibt, werden wir diese selbstverständlich kommunizieren. Abgesehen von N26 ist dieses Thema sicher eine größere Herausforderung für Unternehmen, deren Kerngeschäft zum Großteil außerhalb des Bankgeschäftes liegt, zum Beispiel Autokonzerne oder große Konglomerate, die häufig zusätzlich eine eigene Bank besitzen.

N26 Pressekontakt:

About N26

N26 is building the first mobile bank the world loves to use. Valentin Stalf and Maximilian Tayenthal founded N26 in 2013 and launched the initial product in early 2015. Today N26 has more than 7 million customers in 25 markets. The company employs more than 1.500 employees across 8 office locations: Berlin, Barcelona, Madrid, Milan, Paris, Vienna, New York and São Paulo. With a full European banking license, state-of-the-art technology and no branch network, N26 has redesigned banking for the 21st century and is available on Android, iOS, and desktop. N26 has raised close to EUR 800 million from the world’s most established investors, including Insight Venture Partners, GIC, Tencent, Allianz X, Peter Thiel’s Valar Ventures, Li Ka-Shing’s Horizons Ventures, Earlybird Venture Capital, Greyhound Capital, Battery Ventures, in addition to members of the Zalando management board, and Redalpine Ventures. N26 currently operates in: Austria, Belgium, Denmark, Estonia, Finland, France, Germany, Greece, Iceland, Ireland, Italy, Latvia, Liechtenstein, Lithuania, Luxembourg, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Slovakia, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland and the US, where it operates via its wholly-owned subsidiary, N26 Inc., based in New York. Banking services in the US are offered by N26 Inc. in partnership with Axos® Bank, Member FDIC.

Website: | Twitter: | Facebook: | YouTube:

N26 Press Contact